Tuesday, February 10, 2009

Ajar Burung Baru

Semalam mood aku untuk main burung kukur dah naik balik disebabkan oleh burung baru yang diajar menunjukkan prestasi yang agak baik bila berdepan ngan burung hutan.



Burung ni sora dia sedang atas, gok satu, selang coo-coo(terku), selang, selang angguk , ada tembak(mengerlebang kat laman) boleh dikatakan menepati ciri-ciri yang diidamkan oleh setiap pemikat. Kat umah dia hanya tahu buat gok aje tapi bila kat hutan, saya pun terkejut melihat perubahan watak yang amat ketara sekali. Semua isi dikeluarkan bila berdepan ngan burung hutan cuma gagap(tindih) aje yang belum dikeluarkannya lagi.



Harap-harap 2 ke 3 kali bawa lagi dapatlah mendengar gagapnya pula. Saya ada membuat sedikit rakaman tapi kurang jelas audionya. Gambar pun tak berapa nampak.

4 comments:

PWSTM BLOG/LONGKEDAH said...

itulah yg kita nak tu.bawa lagi utk naikkan perfom dia.insyaallah dia akan keluar sikit demi sedikit.

long

Azmi bin Abdullah said...

Buleh tahan burung baru tu Man, mau jem pikat aku..he..he...

Geng Mikat Klang said...

Long,
Sekarang ni dialah yang akan saya angkut kehulu hilir tak dapat brg utan pun tak pa sebab dia punya isi pun boleh tahan....syok wooooo.

Geng Mikat Klang said...

Mie,

Jangan cakap macam tu....malulah pula..he..he..he..he..