Sunday, April 4, 2010

Repeat Burung Baik


Hari ni ada free ckit jadi ambil peluang untuk repeat burung baik hari tu, sora tarik ngan selang gagap kat Jln Kebun. Kul 8 pagi gerak dari rumah sampai laman 8.30pagi. Terus pasang otai pelepah dan sangkut BT kat batang sawit sebagai tukang panggil.


Tunggu lebih kurang sejam , nampaknya dah x da brg ni, kena sapu dek member lain kut. Camni ni pindah laman lain pulak kat ada selang gagap sora kecik ari tuh. Nampaknya brg ni ada lagi. Pasang BT dan kasi turun otai pelepah makan tanah serta berjemur.

Tengok otai dah tekan dan angguk begitu juga ngan BT, BH sampai atas kepala , BT memainkan peranan seperti biasa xda kesian kasi punya. BH turun terus masuk dan berlaga, BT kasi cukup cukup sampai BH dah kena racik pun masih berlaga. Keluar kasi BH lambung naik dan gambar ni lah hasilnya. Kopi 'O' je.

14 comments:

mat said...

tahniah bro..... tapau hat baik gak tu.....

xreal006 said...

otai kalau turun sesekali..tapau hat baik ja nooo...hehe..baru berbaloi.

kohjai said...

syabas my prend......g xngajak aku pong......asal g jer mu ngutip....xdak kesian..

din...zafiz said...

salam....
GMK...
pikat otai turun kasi licin punya.....bungkuiiiiiihhhh
tahniah

Zul said...

Tahniah..... hangat hangat cuaca dan suasana makin hangat hangat..... persaingan makin hangat...tahniah

Azmi bin Abdullah said...

pergghhh...maveles..maveles..maveles...

Geng Mikat Klang said...

To All My Loving Friends,

TQ for support...lepaskan gian je.

CHILI DE' NGUKU said...

Tahniah Bro...memang otai...

sebi_2569 said...

nice photo

unggas said...

salam
ada anak tekukur tak??
sy suka bela dr kecik la...
best..hehehhe

unggas said...

salam, bro..sila layari FB aku..wary bota....tolong komen ayam hutan aku dan ajar skit cara nak kenal ayam hutan yang boleh jd pikat baik..tq

zul_perock said...

akum abg man...sy ader 2 ekor denak..baru nak berjinak2 main kukur...tp denak jarang bunyi,kat umah ader sekor BH..nak try bunuh, tp denak xder...sy dok selayang,abg man ader denak lebih x...sy nak beli,bleh x..kpd otai2 yg lain kalu ade denak lebih,bleh ler sy beli..time ksh..

Geng Mikat Klang said...

Zul,

denak terkukur x dak yg baik, dok ada burung yg boleh pakai sendiri je.

zul_perock said...

yer kerrr...brg sy pon baru nak mule bunyi...bile sy mule embunkan BB sy...ader tip x nak bagi BB rajin bunyi... :)

TQ, abg man