Thursday, November 6, 2008

Sangkar Layang(Koleksi)

Inilah sangkar layang yang berukir yang dibeli pada tahun 2006 dekat kedai Abg Pilus kat Bkt Kemuning dengan harga RM 125.00 sahaja.
Sekarang ni dikhabarkan bernilai +/- RM350.(Ada 2 biji buat koleksi-tak letak burung pun sebab tak da pikat power...sayang).

Geng bagitau stocknya pun susah nak dapat, saya survey kat Klang pun memang confirm tak de...

Abg Pilus pun tak niaga kedai burung lagi, sekarang ni bukak restoren makanan kat Jenjarum.

7 comments:

PWSTM BLOG/LONGKEDAH said...

SALAM

cantik nya sangkar dia.baru ni saya jalan ke subang jaya kerumah din di ss12 yg nk jual pikat otai tu.lepas semua geng dtg tengok pikat otai yg nak jual tu kami pun berjalan ke banting.din bawa jalan la ke banting.merata kami cetok yg cantik tapi tak de.pastu tak jumpa org yg buat sangkar layang dengan cetok ukir.katanya di banting tapi tak jumpa.kenapa tak masukkan pikat ? rugi tu.kayu apa tu.

long

Geng Mikat Klang said...

W'Salam,

Maksud Long, Din Bond atau Din Tayar - Kalu yang tu geng juga tu, masa dok kat PJ dulu.

Sangkar Layang tu cina kat Batu Laut yang buat, kayu pallet je tapi dia punya pattern boleh tahan.

Tak da pikat powerlah Long.....pasal tu biar kosong.

gengmikatklang

PWSTM BLOG/LONGKEDAH said...

salam

din ni dia asal kelantan.azahary dok puchong.kira geng juga tu.

oic cina yg buat sangkar layang & cetok ukir tu di banting jugak ka ? ada no phone dan add dia tak.kalau ada tolong send kat saya 0199454303.dan kalau tak keberatan send no phone saudara kat saya.mana lah tau kot terjalan ke klang ke buleh sembang panjang dan kenal mengenal.oh ya kalau free try la pi tengok pikat otai sabri yg ada kat din tu.dia nk jual 4 ekor sekali gus tu.otai kg 2 ekor pastu dia bagi pesum pikat utk cuba main 2 ekor.harga RM1300 je.dulu din beli 2 ekor otai tu ngan sabri Rm1800.00.ni no phone din 0194771417.kata long jengka bagi no phone ni.dia siang ada di rumah sbb mlm keja.buleh kenai-kenai ngan dia dan tengok pikat.ok lah jumpa lagi ya.post la gambar2 yg cantik 2 lagi.mcm cetok koleksi ke.syok gak tengok tu.

salam

long

Geng Mikat Klang said...

Betul tu, org yang sama tapi kena contact melalui Abg Pilus dulu sebab dia tahu semua org-org yang buat benda-benda hebat tu. Nanti saya smskan no. Abg Pilus kepada Long, insyaAllah.

Tentang pikat tu nanti saya contact Din tu, mungkin hari Ahad ni saya pergi tengok ngan Mie Kedah.

Terima Kasih

Salam.

PWSTM BLOG/LONGKEDAH said...

salam

tq.bukan apa mana lah tahu ada rezeki sikit buleh ronda tengok org buat sangkar layang ukir tu.atau cetok ukir ke.syok jugak.di krubung melaka pun ada pembuat tu.tapi saya masih belum dpt berjumpa dengan beliau lagi.kebetulan rumah tok org rumah saya ada di kwsn berdekatan sana.tu pun tunggu mmber dari melaka mintak address & no phone.buleh gak tinjau-tinjau cara org melaka buat pulak he he

long

eddyprof said...

askum,,sgkar tu leh beli d kedai burung klang..harga dlm rm100 je..aku duk d meru..merata tempat dh g mikat..byk negeri..ni no aku..012-3421117 eddyprof

eddyprof said...

aku ni suke kumpul bakul dan catok berembang..klu ade je yg agak klasik aku suka beli..smpai kedah aku cari..