Monday, January 4, 2010

Kena Gabuih Sempena tahun baru 2010


Selamat tahun baru kepada semua geng mikat, aku belum start mikat lagi, dok sibuk buat persiapan untuk sesi pesekolahan yg baru ni. Boleh tahan kos untuk 3 org anak kesekolah pada tahun ni...hampir mencecah RM2,000 ringgit semuanya. Maklumlah sekolah pagi dan petang, pakaiannya nak 2 pasang sorang. Fuhhhh berpeluh dahi den dibuatnya.

Tapi alhamdullilah, isteri banyak menbantu....terima kasih sayang. Sekolah start pada 4.01.2010 dan pagi ini satu peristiwa yang mengejutkan telah berlaku dibelakang rumah aku.
Kebiasaanya sebelum pergi kerja aku akan memberi makan kepada anak-anak AH aku dan melihat apa yang perlu direban ternakan aku.

Alangkah terkejutnya apabila melihat reban aku telah dikopak oleh pencuri(tak tau jenis manusia ke haiwan). 3 ekor burung aku digabuihnya. 2 ekor burung ladung dan sekor lagi dok atas sangkar layang. Nasib baik burung yg x kuar api lagi(ayat bro Kojai).

Apa boleh buat dah rezeki dia....diharap tahun ni aku dapat menangkap burung yg jauh lebih baik dari burung yang digabuih tu.

11 comments:

xreal006 said...

salam GMK..sabaq noo GMK..itulah kerja orang yang bukan orang..keja nak balun hat orang saja..semoga tahun ne dapat menangkap hat power2 lagi.

azmi bin abdullah said...

Addooiiii...keja sapa pulak ni Man.Orng bela susah2 depa gabuih senang2 ja...ni la pengalaman yang perlu ditempoh oleh semua pemikat...bukan rezeki kita la....sabaq ja noh..

DinZafiz said...

salam man....
kaki gabuih ni kat mn2 pon ada..... sabaq man......

aku percaya hg ada dan dpat yg lebih baguih... insyaallah........

mart lae said...

Salam Man...

Sabarlah lah yerkkkk....tak kemana peginyer brg tu. Kalau keje org main brg...dia tak ambik brg ladong tu...ini mesti keje matpet tu... hatilah² mungkit skit hari lagi dia target yg lain plak...

Geng Mikat Klang said...

Salam geng semua,

Keey, Mie, Din, MatLan


Tq......x pa banyak lagi brg baik kat hutan nuh.

CHILI DE' NGUKU said...

EMMM..MCM2 JADI YE MASUK TAHUN BARU NI. MEMBER DI JOHOR BRG MATI MKN DEK MUSANG. KENA TAMBAH SOLEX BOSAR TU BRO...

Geng Mikat Klang said...

Yelah cikgu Nizal....mau buat reban mau pakai jenis yg tak lut dek gunting weii......mahal tu.

sh0ei said...

biasala..tempat aku pun byk kes camni.kalau burung kat luar mmg senang kena rembat.ayam kalau kat reban diorg biasa letak mangga .mana leh tahan kalau ada pikat power mesti ada org nak rembat

ayamskudai@yahoo.com said...

salam,
sabar gmk..kita senasib..x berapa baik diawal tahun ni...mudah-mudahan dapat penganti yg lebih hebat

kohjai said...

guaner gu blog lamer benor x update....boh r gambor2 tembaga n jerun tu.....bkn ore laing pong...saing2 gok..

unggas said...

salam..
bro..saya ade ayam muda..br amik..
tp tak kokok la sbb takut ngan bapak tua kacuk,,tak gaduh..ms amik tu lawan kokok je..pastu senyap je..tgk jd takut plak...
mcm mana nak bg dia kokok???
ade sekor lg bela dr baby lg, skrg dah besar dan kokok...
nnt sy buat blog, bro tlg nasihat skit..tq